Nasza firma, Adria Art, ma siedzibę w Bydgoszczy, ale organizujemy wydarzenia w całej Polsce. Od marca tego roku musieliśmy przenieść na nowe terminy blisko 300 imprez, a 266 odwołać.
Dzisiaj, po kolejnych obostrzeniach, kultura może być otwarta, ale tylko w 25 proc. To jedna czwarta miejsc na widowni. Czym to skutkuje?
— Na co dzień wynajmuję sale, w których odbywają się nasze wydarzenia. Obecnie, niestety, tylko je przenoszę, gdyż 25 proc. wypełnienia danego obiektu nie jest w stanie pokryć nawet części naszych kosztów – tłumaczy Arek, pracownik Adria Art, w specjalnie przygotowanym filmiku pokazującym naszą pracę od środka.
Walczymy o kulturę
Od czasu trwania COVID-19 kultura przeżyła trzęsienie ziemi. Aktorzy, muzycy, reżyserzy, a także osoby, które zajmują się organizowaniem spektakli, koncertów i kabaretów za kulisami, zostali pozbawieni stałych dochodów.
Wirus po raz kolejny pokazuje środkowy palec. Zatrzymuje to, co kochamy, i nie pozwala nam tworzyć dla Was. Codziennie mówimy mu „stop”. Pragniemy wzruszeń i powrotu do normalności. Ale, niestety, na to potrzeba czasu.
Drodzy widzowie, pamiętajcie, że dzięki waszej jednej decyzji – o zachowaniu biletu – będziemy w stanie przetrwać ten bezczynny okres i spotkać się z wami w nowym terminie.
— Walczymy każdego dnia, bo jesteście dla nas ważni. Walczymy dla kultury – mówi Ania zajmująca się u nas sprzedażą biletów.
Najważniejsi są widzowie
Sytuacja w Polsce związana z koronawirusem zmienia się z dnia na dzień. Jeszcze chwilę temu wydarzenia kulturalne mogły odbywać się w 50 proc. zapełnienia sali, a widzowie siedzieli w odpowiednich odległościach.
Na każdej sali pojawiały się oświadczenia o stanie zdrowia, nie zabrakło dezynfekcji rąk oraz maseczek zakrywających usta i nos.
– Wiemy, że najważniejsi jesteście Wy, widzowie – i zdrowie Wasze, rodzin, bliskich. Jednak wierzymy, że ważna jest też kultura. Chcemy móc ją tworzyć także po pandemii. Jeśli jesteście w stanie nam pomóc w tym okrutnym czasie dla nas wszystkich – prosimy, zróbcie to. My odwdzięczymy się niezapomnianymi przeżyciami na scenie – dodaje Ania, która w Adria Art pracuje od dwóch lat.
Decyzje o wszystkich wydarzeniach – odwołanych, przeniesionych oraz tych, które się odbędą, regularnie publikujemy na stronie adria-art.pl po cotygodniowej aktualizacji ze strony rządu. Osoby, które zakupiły bilety, otrzymają wiadomość na skrzynkę e-mail.
Komentarze