Autorski projekt prof. dr. hab. Radosława Marca obejmuje badania naukowo-artystyczne oraz zaprojektowanie i budowę kopii dwóch historycznych organów. Pierwszą z nich jest kopia hiszpańskiego instrumentu z przełomu XVII/XVIII w. z Villaroya de la Sierra (region Saragossy), reprezentująca kastylijski typ organów barokowych. Druga to kopia organów Johanna Andreasa Silbermanna z Bouxviller (XVIII w.), łącząca estetykę francuską czasów Ludwika XIV z tradycją niemiecką. W projekcie uwzględniono także instrument Józefa Mollina z Odr (1992) – o charakterze bardziej uniwersalnym, przeniesiony z sali koncertowej Akademii Muzycznej.
Program został podzielony zgodnie z idiomem brzmieniowym instrumentów. Na kopii organów iberyjskich zabrzmi muzyka Sebastiana Aguilery de Heredii, anonima z XVI w. oraz Francisco Correi de Arauxo – twórców, którzy wyznaczali złoty wiek hiszpańskiej literatury organowej XVII stulecia. Na organach alzackich (kopia J.A. Silbermanna) usłyszymy utwory Jeana Adama Guillaina, Jacques’a Boyvina, Louisa Nicolasa Cleramabulta oraz Johanna Sebastiana Bacha.
Koncert ma ukazać nie tylko repertuar, lecz także brzmieniowość epok i regionów, dla których powstały oryginały tych instrumentów. Dzięki temu słuchacze otrzymają możliwie „źródłowe” doświadczenie wykonawcze – zróżnicowane w kolorze, fakturze i retoryce.