Wybitna artystka, która nie boi się aktorskich wyzwań. Kinomanom ani tym, którzy znają już spektakl „Nerwica natręctw”, Jowity Budnik przedstawiać nie trzeba. Warto jednak zapoznać się z innymi kreowanymi przez aktorkę rolami – nie tylko na scenie, ale również w filmach.
Jowita Budnik przygodę z aktorstwem rozpoczęła w ognisku teatralnym państwa Machulskich, które działało w warszawskim Teatrze Ochoty. Na dużym ekranie debiutowała już w wieku 12 lat, grając w filmie Radosława Piwowarskiego pt. Kochankowie mojej mamy. Współpracowała również z Krzysztofem Krauzem przy produkcjach Sieć, Dług i Mój Nikifor. Krauze razem z żoną w 2005 roku specjalnie dla Jowity Budnik napisali scenariusz filmu Plac Zbawiciela, za który otrzymała nagrodę za pierwszoplanową rolę żeńską na 31. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Wcieliła się w postać ofiary przemocy psychicznej ze strony męża i teściowej. W 2013 roku zagrała główną rolę w docenionym przez publiczność i krytyków filmie Papusza, również w reżyserii Krzysztofa Krauzego. W nim zagrała Bronisławę Wajs – poetkę z mniejszości romskiej.
Aktorka występowała w komedii teatralnej Lotto, gdzie grała żonę głównego bohatera. W rolę jej męża i zwycięzce wielkiej loterii wcielał się Radosław Pazura.
W spektaklu Nerwica natręctw Jowita Budnik występuje m.in. z Karoliną Sawką, Arturem Barcisiem, Rafałem Królikowskim, Katarzyną Ankudowicz, Zdzisławem Wardejnem i Katarzyną Herman. To humorystyczna opowieść o pacjentach z zaburzeniami psychicznymi, którzy ze względu na nieobecność swojego psychiatry zaczynają… leczyć się sami.
Supermenka to historia jednej kobiety, która wciela się w życiu w wiele ról. Żeby nie zwariować, dla bohaterki konieczny jest humor i dystans. Komedia teatralna z Jowitą Budnik to doskonała propozycja na lekki wieczór.
Jowita Budnik występuję w komedii „BARABUUM”. Wraz z Pawłem Małaszyńskim, Katarzyną Wajdą i innymi gwiazdami tworzy na scenie zwariowaną atmosferę, gdzie z pozoru normalne sąsiedzkie relacje stają się centrum emocji, konfrontacji i nieoczekiwanych zwrotów akcji.